Nordens mest använda enkät- och rapportverktyg

Med över 15 års erferenhet och över 70 000 användare världen över.

  • Våra kunder varierar från 1 till över 160 000 anställda.
  • Kontakta oss gärna om du vill veta mer om våra avtal och vad vi kan göra för er.
  • Vi har bäst informations- och datasäkerhet i branschen.

Säkerställ fortsatt utveckling inom din organisation genom informationsbaserat ledarskap!

Pyydä tarjous!

Kontakta oss

Kundcase – Cutrin

Kundcase

Cutrin använder Webropol för att förbättra produktprestanda och kundupplevelse

Cutrin är en ledande specialist på hår och hårbotten. Deras produktsortiment omfattar högkvalitetsprodukter för hårbehandling, hårvård och styling för professionella hårfrisörer såväl som konsumenter. Anu Brown, ansvarig för produktportföljen vid Cutrin, har som målsättning att förbättra företagets omsättning och lönsamhet genom att hantera och utveckla Cutrins produktportfölj. Hon använder information som samlas in och analyseras med Webropol som stöd i hennes beslut om produkterna och deras marknadsföring.

Djupare insikt med Webropol
-Webropol hjälper oss att systematiskt samla in och lagra återkoppling om produkterna och analysera resultaten på många olika sätt. Baserat på undersökningar och tester innan vi lanserar produkterna, vet vi om produkterna är klara att lanseras eller om de behöver utvecklas ytterligare. Dessutom kan vi använda positiva testerfarenheter som grund i marknadsföringen av den nya produkten, säger Anu Brown.

Att undersöka produktprestanda, förpackningsdesign, köpbeteende och prispositionering
-Webropol är det enklaste sättet för oss att samla in och analysera återkoppling om nya produkter. Vi har en fokusgrupp med hårfrisörer som vi regelbundet skickar nya produkter till för att de ska testa dem. Frisörerna får en länk till ett Webropol-formulär som gör att vi bekvämt kan samla in återkoppling om testprodukterna. Frågeformulären kan innehålla ett större antal frågor, t.ex. hur exakt den slutliga hårfärgen blir när de använder våra hårfärgningsprodukter, hur lätt det är för frisören att hålla i förpackningen, eller hur lätt produkten var att arbeta in i håret, fortsätter Anu.

Cutrin använder också Webropol för att testa produktkoncept utan att ha med fysiska produkter i testet. I dessa fall ger medlemmarna i fokusgruppen återkoppling om utformningen av produktförpackningen genom att de väljer den produktbild de föredrar av de givna alternativen. Dessutom kan respondenterna betygsätta hur attraktiv en viss sorts produkt är i största allmänhet, förklara mer om behoven eller ge återkoppling om lämplig prispositionering.

Utbildning i Linköping eller Stockholm

  • Läs mer och anmäl dig här
  • Vi bjuder på lunch och fika
  • Utbildnigen brukar ta 4h + lunch
  • Ta med egen dator för att få möjlighet att jobba och spara det arbetet du gör

Webbutbildning

  • Läs mer och anmäl dig här
  • Du ansluter enkelt till utbildningen från egen dator
  • Allt du behöver är en dator och en internetanslutning
  • Om du vill kunna ställa frågor får du gärna använda din mikrofon eller den inbyggda chatten
  • Utbildningen är vanligtvis 2,5 timmar

Skräddarsydd utbildning

Om ni är i behov av en utbildning på din arbetsplats kommer vi gärna och håller en hos er! I dessa fall anpassar vi givetvis innehållet efter era önskemål.

Kontakta oss för mer information eller läs mer och fyll i formuläret här