Visste du att kontinuerlig mätning av kundnöjdhet är det bästa sättet att förbättra kundupplevelsen?
Men hjälp av Webropols enkätverktyg når du dina kunder på ett effektivt och mångsidigt sätt. Dina kunder kan svara via smartphone, surfplatta eller dator.
Vanliga frågetyper i en kundundersökning
- NPS (NPS-fråga är en bra kundnöjdhets- och kundlojalitetsindikator för kontinuerlig mätning)
- Nöjd Kund Index (de viktigaste frågorna mäts i en skala från 0 till 100, såsom tillfredsställelse med en produkt eller tjänst, köpbenägenhet i framtiden, liksom rekommendation av produkten)
- Glöm inte att ställa bakgrundsfrågor. Detta gör det möjligt att jämföra olika grupper av kunder i rapportering och analys. Med Webropol kan du importera e-postlistor med bakgrundsinformation om dina kunder (såsom köphistorik, kundens årliga inköpsvolym, ålder och kontaktinformation)
Att nå dina kunder har aldrig varit enklare
- Samla in svar via e-post, via er hemsida, SMS och via QR-kod
- WOTT-enheter kan mäta kundnöjdheten på plats
- Utforma kundundersökningens layout efter ditt företags grafiska profil
- Om du har konsumentkunder hjälper vi dig gärna att nå ut till dem via en kundpanel
- Be om hjälp om det behövs, vår analysavdelning hjälper er gärna! Kontakta oss här
Följ kundernas svar i realtid och spara tid!
- Automatisk notifikation för särskilt missnöjda eller nöjda kunder
- Realtidsrapport som du kan dela med dem som önskar hålla sig informerade om kundupplevelsen.
- Håll dig uppdaterad med en automatisk vecko- och månadsrapport via e-post
- Automatisera kostnadseffektivt hela kundundersökningens data och rapportering med Webropol integration och informationsplattformslösningar
Behåll försprånget till konkurrenterna!
När du vill få ut mer av din kundundersökning är Webropol Analytics och Webropol Professional Statistics det rätta verktyget för dig.
Webropol Analytics
- Webropol Text Mining hjälper dig att analysera hundratals textsvar på bara några minuter
- Webropol Insight är ett simuleringsverktyg som hjälper dig se var du bör fokusera ditt arbete för att nå bästa möjliga resultat
Webropol Professional Statistics
- Gör korrelationsanalys eller regressionsanalys för att se om det finns ett samband mellan kundupplevelse och kundlojalitet
- Beräkna enkelt den totala nivån av Nöjd kund index och gör andra variabelomvandlingar
- Skapa kundkluster och segment, jämför dessa grupper på nolltid
- Korstabuleringsfunktionen visar automatiskt vilka skillnader mellan respondentgrupper som är statistiskt signifikanta och vilka som inte är det