Kundservice: Hur man skapar en bra kundundersökning
Kundupplevelsen är oerhört viktig och består av många olika saker och dessa saker är olika viktiga för olika respondenter. Genom att låta dina kunder lämna feedback på sin upplevelse kan du enkelt se vad som krävs för att förbättra företagets kvalité och service.
Samla in svar kontinuerligt och med jämna mellanrum
I Webropol Survey & Reporting kan ni skapa kundundersökningar skräddarsydda efter er situation för att få så bra data som möjligt. Denna undersökning kan ni sen skicka ut på det sätt som passar er bäst.
- Kundåterkoppling via mail
- Kundåterkoppling via en hemsida
- Samla automatiskt in data i samband med köp och transaktioner
- Få återkoppling i realtid med en WOTT-enhet
Så skapar du en bra undersökning för kundåterkoppling
- Låt undersökningen kretsa kring kundens upplevelse och skapa den utifrån kundens perspektiv
- Växla detaljerade frågor med mer övergripande frågor för att kunna analysera vad som påverkar vad
- Inkludera två textfrågor; en för vad kunden upplevde som positivt och en som fokuserar på eventuella förbättringsområden
- Det är inte fel att avsluta undersökningen med bakgrundsdata för att enklare kunna jämföra olika svarsgrupper
Ibland får man väldigt positiva eller negativa svar och i dessa fall kan du ställa i notiser så du snabbt kan analysera de svar som sticker ut. Detta gör att du betydligt snabbare kan åtgärda eventuella problem.
Övervaka all din data i realtid med hjälp av Webropol View
Om du mäter kundupplevelsen på många olika platser samtidigt kan du med hjälp av Webropol VIEW övervaka alla dessa platser samtidigt. Denna tilläggsmodul, från hösten 2018, tillåter dig att skapa vyer/dashboards med grafer och tabeller från olika undersökningar i Webropol Survey & Reporting som uppdateras regelbundet. Vill du jämföra denna data med statisk data kan du även importera data från Excel men även infoga bilder och filmer.