
Har ni regelbunden kontakt med era kunder och vill ni med några få utvalda frågor få en kontinuerlig inblick i vad era kunder tycker? Då är vår Kundpuls rätt verktyg för er.
Ett exempel på upplägg på Kundpulsen är att mäta några utvalda frågor (exempelvis NPS – Net Promoter Score och NKI – Nöjd Kund Index) varje kvartal och följa utvecklingen över tid i dashboards och digitala rapporter. Resultatet kan brytas ned på till exempel region eller kontor och respektive ansvarig har tillgång till sitt eget resultat.
Webropol genomför hela processen vilket innebär: enkätprogrammering, utskick, rapportering och analys. Allt ni behöver göra är att välja ut vilka fokusfrågor ni vill ha med samt vilka mottagare ni vill skicka enkäterna till, så sköter Webropol resten.
Dessa mätningar kan vara ett komplement till er ordinarie kundundersökning eller något som ni kan ersätta den med över tid. Med hjälp av mindre mätningar har ni möjligheten att fånga upp områden som sticker ut under året. Dessa problemområden är annars något ni lätt kan missa om ni endast gör en stor mätning varje eller vartannat år. Med pulsmätningarna kan ni snabbt åtgärda något som behöver åtgärdas innan det blir ett större problem vilket kostar er både tid och resurser.