Vilka är våra kunder?
Är ni ett nystartat företag? Ska ni lansera en ny produkt? Har ni genomgått en stor omstrukturering? Ibland är det inte alltid så lätt att veta vilka man ska sälja till, vilka som är ens kunder.
Genom en marknadsundersökning får ert företag det underlag ni behöver för att förstå er målgrupp samt identifiera potentiella nya målgrupper. Ni kan även få veta mer om tjänste-/produktutvecklingsområden såväl som att kartlägga marknadstrender.
En marknadsundersökning skapar ett beslutsunderlag baserat bland annat på marknadens behov av och attityder till just er tjänst eller produkt.
Hur går det till?
Ett urval inom den önskade målgruppen kontaktas och får svara på frågor om bland annat behov och kännedom om produkter/tjänster inom er bransch. Vi kan hjälpa till med frågekonstruktion, men har även förslag på färdiga frågor som kan ställas i undersökningen. När datainsamlingen är klar levererar vi rapporter samt presenterar resultatet på plats hos er eller via länk över internet.
En marknadsundersökning ger dig information om din målgrupp
- Medvetenhet om varumärket och/eller produkten
- Kundbehov
- Köpbeteende
- Förpackningsdesign
- Produktinnovation
- Prissättning
- Nöjdhet/missnöjdhet
- Konkurrentanalys och jämförelser