Ett varumärke är mer än bara loggan
En varumärkesundersökning riktar sig till potentiella kunder på marknaden. Med en varumärkesundersökning kan ni få insikt om t.ex. attityder till ert varumärke, varumärkeskännedom, vilka faktorer som är viktiga för marknaden, er position jämfört med konkurrerande varumärken, preferens och acceptans till varumärket och insikter om varumärkets målgrupp.
Undersökningen kan också fokusera på vilka känslor som associeras med varumärket och vilken kunskap målgruppen har om varumärket.
Vad får jag ut av en varumärkesundersökning?
En varumärkesundersökning ger ett beslutsunderlag baserat bland annat på marknadens attityder till samt associationer och kännedom om varumärket.
Rent praktiskt kontaktar vi ett urval inom er målgrupp för att ställa frågor som rör ert varumärke. Vi har färdiga frågebatteri att utgå från, men vill ni använda egna frågor går även detta bra. När datainsamlingen är klar levererar vi rapporter samt presenterar resultatet på plats hos er eller digitalt. Vid behov så gör vi djupare analyser åt er!
- Jämförelseanalys
- Positioneringsanalys
- Textanalys
- Sambandsanalys
- Analys om acceptans och preferens